- Provdag -

Idag var det dags för det stora grammatikprovet i teckenspråk.
Jag som inte är den som brukar göra allt för bra ifrån sig på prov var ju självklart gaaalet nervös.
Brukar inte spela någon större roll om jag pluggat eller inte, brukar gå åt helvete i alla fall (?) Nej, nu överdriver jag kanske lite. Men ändå! Jag får göra precis som jag vill, SÅDÄSÅ! Deal with it.
Aaaaanyway, det gick sjuktbra, tror jag. Det kändes jättebra i alla fall, och det är jag nöjd med. Om jag ska chansa så tror jag faktiskt på ca 27 av 30 rätt. Dutti flicka.
Får svar imorgon, så nu är jag nervös inför det istället.

Hursom, efter skolan hade jag planerat att ta en fika med Yster ute i solen vid svampen, underbara älskade frappe!
Men det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig har jag märkt.
Vi blev bjudna på underbar lunch, kyckling, svampsås och potäter, hemma hos mormor. Efter vi ätit drog vi iväg in till stan.
Eftersom jag tyckte att jag hade varit så duktig på provet så bestämde jag mig för att unna mig själv lite smått och gott. För det är jag VÄRD!

 
 
 
                             




De vita skorna ska jag ha på bröllopet :D Sen måste jag ju bjuda lite på mig själv också kände jag. Why not.

Det blev inte långlivat på stan utan jag fick efter ett paniksamtal från jobbet åka dit och jobba några timmar. Lika bra det kanske med tanke på att jag skulle ha handlat för alldeles för mycket pengar som jag inte har annars. Fikan blev alltså upppskjuten men vi gick in i gallerian och köpte oss en varsin iscapucino (?) som ändå var väldigt uppskattad :)

Sen så är det så att jag har idag kommit fram till att jag har ett nytt motto, leva för stunden (självklart är, positiva tankar, kvar!) Men åter till att leva för stunden. Jag brukar som känt inte alltid ha världens tur. Så idag, med mitt nya motto, var jag endast några cm från att bli överkörd efter att ha hoppat av bussen efter jobbet. GAAAASH! Behöver jag säga att mitt hjärta gick i 300? (typ, som sagt, jag FÅR överdriva) Skrek som en liten tjej gjorde jag i alla fall, och även det får jag göra.
Så att leva för stunden låter väl vettigt, men inte bra av mig att säga det med tanke på min otur som jag har hängande över mig i tid och otid. Sucks.

XOXO

"Ain’t got no time for no haters"

Kommentarer
Postat av: Lina

Siiiiikken snyyyyggggiiiiiiing!! ;)

2009-05-15 @ 23:08:36
URL: http://linalinus.blogg.se/
Postat av: Blivande bruden

Skorna var jättefina!

Kram

Helén

2009-05-16 @ 15:27:10
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0