- update -

Okey. lovade att återkomma när kryssningen var över, även om detta är lite försenat så är väl dert bättre än ingenting? Positiva tankar, det är lite utav mitt motto.

Jag hade en underbar helg med Stella och Mimi, vi har haft otroligt roligt. Kan väl kanske inte uttala mig om vad dom känner, men jag har haft roligt i alla fall.
Det hela började på fredagen när vi kom dit, var där rätt så tidigt så vi tog oss en fika och försökte komma ikapp med vad som har hänt under tiden när vi inte haft någon kontakt. Gick sedan på båten och kollade in läget, (kolla in läget = taxfree) ;D Sen var det bara att börja festen, wounderfull. (WORD) ;D När vi inte hade så mycket blod i alkoholomloppet gick vi upp för att skaka våra lurviga på dansgolvet. Kort och gott så hade jag jätteroligt.
Dagen efter var dock ingen höjdare, tror att jag sov max en timme, sedan var det dags att gå av båten i tallin och spana in staden. Jag var det största bakistrollet ever (WORD) ;D Mina ben hade någongång under kvällen blivit utbytta till två stycken trästammar, det var lite jobbigt, vet inte hur det gick till. (Efter lite sömn hittade jag dock mina ben igen och allting var som vanligt.) no need to worry. Gick runt i några timmar, hittade sedan en mysig medeltidsrestaurang som vi satte oss på. Själv tyckte jag att belysningen med bara levande ljus passade mig alldeles utmärkt. Fick i mig lite soppa och sedan började vi bege oss tillbaka mot båten.
Efter lite snack om dom där jävla beritarna och ralph så lyckades vi ändå somna, när klockan ringde vid 18 trodde jag att jag inte hade sovit mer än 5 min, mina 6 minuter var i själva verket ca 3 timmar. Det om något kändes helt rätt.
Började göra oss iordning för ännu en partykväll. Eftersom vi var/är så heta så var det galet varmt i rummet så vi bestämmde oss för att ha hytt dörren öppen. Detta resulterade i att det blev fler än vi tre inne i hytten på förfest. Vissa mer trevliga än andra. Men som jag nämde tidigare POSITIVA TANKAR! Vi spelade lite spel "hur fan visste du det" riktigt roligt. Sedan var det ännu en gång dags för att visa våra lurviga på dansgolvet.
I baren hittade vi en däckad kille som såg lite ensam ut, Kodak-moment, jag passade på att ge honom en liten puss på kinden. Gubbarna i bakgrunden tyckte det var jätte roligt. Knäppte lite kort medans vi satt och snacka lite skit. Träffade på två av killarna som hade kommit in i våran hytt innan, kom fram till att engelska, det är grejen. Det var lite jobbigt att ha en konversation med grabben som endast talade ryska. Men det var roligt ändå, stella hade en fin konversation med honom, hon på svenska och han på ryska. Oh yes. Gick och dansade lite mer, jag spräckte Stellas läpp med min tand. FÖRLÅT GUMMAN! Gash.. inte bra. dansade lite till, sen saknade sängarna våran kroppsvärme så vi gick och la oss.
Söndag innebar stockholm igen. Men GASH så rolgit jag har haft. helt underbart. Let´s do it again soon girls! ♥

Tillbaka till verkligheten, denna vecka i skolan så har vi medicin-vecka, det har faktiskt gett mig väldigt mycket. Om inte annat så är det roligt att ha lite omväxling i de vanliga skoldagarna. Dagarna denna vecka består mest utav föreläsningar om olika saker som har med kropp, sjukdommar och andra liknande saker. Terminiologi och grejer också.
Idag fick vi sluta lite tidigare, åkte hem till mormor och åt lite mat innan jag åkte iväg till Dövas Hus. De hade lite information där om patientnämnden. Det innebar att jag fick ännu ett tillfälle att avläsa lite och även se hur tolken agerade i vissa situationer. Givande! Träffade också en kille/äldre man som jag träffade för ett år sen när jag var på pubafton på Dövas Hus med min dåvarande pojkvän. Så himla roligt att få öva på mitt teckenspråk även utanför skolan, han var imponerad av mig, kändes riktigt bra att höra.
Anledningen till att vi var där är att imorgon efter skolan så åker jag och några andra från skolan upp till Bollnäs och jobbar på "Tuff-läger" (Döva barn till hörande föräldrar) Så eftersom vi missar skolan på fredag så fick vi tillbringa våran onsdagskväll på dövas hus, men jag klagar inte.
Som sagt så åker jag upp till Bollnäs imorgon, får även chansen att träffa pappi och resten av familjen i västerlima, myyyys! Det uppskattas stort.

Nu får det räcka för denna gång, skriver väl antagligen mer sen när jag kommit hem igen från Bollnäs. :)

XOXO

"Wooooooord. Glaaaaaasiiiiiiigt"

Kommentarer
Postat av: Connie

Jag hoppas att ni får det super skoj :) <3

2009-03-05 @ 18:25:18
URL: http://ConnieHv.blogspot.com
Postat av: Stella

Awww, bejbi, min läpp har NÄSTAN läkt nu =D

Jag har nu införskaffat två dansmattor till mitt PS2, så vi får ha en tjejkväll innan du drar till magaluf och battla skiten ur varandra, hahaha =D

2009-03-05 @ 19:53:19
Postat av: Hanna

Hör av dej om du har tid över o vill ses när du e här nån gång :)

2009-03-08 @ 13:35:36
URL: http://mammihanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0