- Svullo (?) -

Idag hade jag och syster ett såkallat monent. Igår eller när det nu var så bjöd jag hem henne till mig tills idag för att tillsammans glutta på handbolls VM, Sveriges herrar hade ju faktiskt premiär match idag. När jag vaknade imorse därmot så kom jag på att jag har ju faktiskt kantareller i frysen som bara ligger där och väntar på att få bli tillagade, med det i tanke så ringde jag självklart älskade Johanna och sa till henne att jag tänkte allt bjuda henne på mat också. Kött, kroketter och kantarellsås närmare bestämt. Jaha, sen var det väl inte så mycket mer med det. Efter några timmar börjar jag känna att jag är faktiskt inte så sugen på det.. hmm wellwell, har man erbjudit sig så har man tänkte jag och bet mig i läppen.. ANYWAY - i ungefär samma veva som jag är inne i dessa tankar får jag ett meddelande från Johanna, "ska vi skippa mat och äta chips ist?" jag menar, HALLÅ!? Ingen tvekan om saken att vi är syskon inte. (Det här måste vara ett sådant stort ögonblick för både mamma och pappa, vilka underbara döttrar ni har. Som tar hand om sig själva så bra och sådär tänkte jag.) Sagt och gjort, tar Albin ut på promenad, möter Johanna och sedan gick vi och köpte snacks. Att börja träna spelar ju ingen större roll om det fortsätter såhär. Men någon gång ibland tycker jag faktiskt att man får svulla lite. Plus att vi tog ju en promenad sen också, det borde ju ha resulterat i att åtminstone ett chips blev förbrännt. Bättre än inget resonerar jag då. Hursomhellst så har det varit en underbar dag/kväll med sis, det tackar jag för.

GASH, hur ska jag klara mig utan dig, Johanna i tre mån?! Alla er andra också för den delen..:/
I will miss you guys.


Idag är det alltså 125 dagar kvar tills jag drar iväg till magaluf för min bartender utbildning. Första delen betalade jag av förra veckan, så nu finns det ingen återvändo. Jag längtar galet mycket just nu, en av anledningarna till detta är antagligen den hemska kylan som vi har här nu. I tanken så ligger jag redan på stranden och jobbar på brännan. :) Det kommer att bli en alldeles underbar upplevelse, åka iväg, träffa nya människor och skaffa mig nya erfarenheter. Mycket av detta val att åka iväg är tack vare min pappiluring, som alltid har peppat mig för att åka iväg ut i världen och göra någonting annorlunda, PUSS och massa KÄRLEK till dig! Jag älskar dig.

Klockan har nu hunnit blivit mycket och jag funderar på att sätta på en film att somna till nu, jag ska ju faktiskt upp och jobba imorgon. Vettig som jag är så ska jag försöka somna i tid för en gångs skull. Det vore ju bra. Pappa och Helén, nu får ni ta och krya på er där uppe! Ni verkar gå om varandra i sjukdomarna, den 4 juli får ni allt båda två se till att vara friska! :) Btw så tittade jag upp priser för mig att ta mig hem från magaluf den helgen, visst det kostade lite, men det var inte så farligt som jag trodde så nu är det problemet ur världen också. I´ll be there! Skulle iofs inte missa det för något i världen, men ändå :D

XOXO

"I don´t wanna turn back the time,
 I don´t wanna follow the line..."  


Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi, jaaa du har verkligen en STOR plan på G ;) Vad roligt för dig gumman! Äntligen! :) Så länge du pratat om det! :D Jaa, när var det nu igen du åker?? Jag vill verkligen komma ner, vill inte bara säga heeela tiden att jag "ska", men ändå blir det inte av. MÅSTE komma!! Pussis

2009-01-18 @ 21:54:01
URL: http://linalinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0