- Allergi -

Ligger nu hemma i sängen efter att ha letat mig hem från Vällingby, utan linser. Det gick helt okey, gick inte in i en enda stolpe! WOHO! ;D

En förklaring till detta följer här.
Efter att jag varit hem till mormor och hämtat upp Albin så åkte jag och binbin hem till älskade Elvira. Vi har länge planerat att ha en myskväll och göra äpplen i ugnen, med sirap, kanel och hasselnötter, men eftersom jag är allergisk mot nötter så skippade vi dem i mina äpplen. För er som inte vet så är jag även allergisk mot äpplen, men när de är tillagade så går det bra. Anyway, vi ställde oss och skalade äpplerna tillsammans ute i köket, so far so good. När det var färdigt gjorde vi klart äpplerna och puttade in dem i ugnen. Började redan så känna mig lite snorig och det kliades i ansiktet, så jag kliade självklart tillbaks, vem skulle inte göra det?! Antar att jag inte hade tvättat händerna tillräckligt noga, för efter en liten stund började det klia/svida något fruktansvärt i ögonen! Jag sprang då direkt in på toaletten och sköljde ögonen med massa kallvatten. Det kändes lite bättre efter ett tag men jag var svullen som en bulldog runt ögonen, såg ut som jag hade gråtit en vecka i streck. Jaja, vi satte oss ner i soffan och försökte plugga lite, efter ett tag säger Elvira att jag har några konstiga bubblor på ögat. Och det lät ju inte så bra tänkte jag och sprang in på toaletten igen och tittade i spegeln, och mycket riktigt! Det såg riktigt hemskt ut, mina ögonvitor var inte längre vita, utan alldeles rödsprängda, plus konstiga bubblor. Av ren panik tar jag så snabbt som möjligt ut linserna, vilket var krångligare än vanligt, men tillslut så gick det. Jag kände att jag inte ville gå sådär utan att någon som visste skulle ha tittat på det, så vi tog med Albin ut på en liten promenad och gick ner till Synoptik, Elvira fick leka ledsagare;)
När jag väl kom in där så möttes jag av en lite äldre man som verkade helt vilsen, när jag frågade vad man kunde göra och vad det var för fel så lät det inte riktigt som om han visste vad han pratade om. Efter ett tag kom han iallafall fram till att jag skulle ta ett papper och torka/skrapa bort blåsorna med det. (?!) Jag fick våtservetter, tackade för mig och gick genast därifrån. Hade ingen bra känsla efter mitt besök så jag tog med mig Elvira och gick till Synsam istället. Där fick jag ett mycket bättre bemötande av personal som visste vad de pratade om, jag berättade om vad mannen på Synoptik hade sagt till mig och reaktionen jag fick var att det var himla tur att jag inte lyssnat på hans råd och gått till Synsam istället. De sa att man inte skulle göra någonting åt det utan vänta på att svullnaden och liknande skulle lägga sig. Blåsorna på ögat var svullnad av slemhinnan på ögat. Kände mig genast lite lugnare och vi gick tillbaks hem till Elvira. Eftersom jag inte kunde se någonting och därmed inte kunde läsa något mer på läxan så läste Elvira högt för mig, sötnos där, du är bäst! Sedan åt vi äpplerna som var underbart goda, äpplen och vaniljglass MUMMA! Och någon mer allergireaktion fick jag inte heller :)

Hursomhellst så har det nu blivit bättre i ögonen vilket känns otroligt bra, dock blir det glasögon nån dag nu, vågar mig inte på att sätta på mig linserna än faktiskt:)
Trotts detta så hade vi det jättemysigt, jag och Elvira, som alltid :) nästa gång ska jag kunna se någonting så vi kan spela lite Wii också:D

Har med lycka upptäckt att det fanns tre nya greys anatomy avsnitt ute, så nu har jag dem på min dator och ska efter duschen lägga mig och titta, weeei :)
So long.

XOXO

"Hold your head up high and this pain will die, somehow, somewhere.. Just try"

Kommentarer
Postat av: Pappan å Helen

Hej Gumman!

Det var så härligt att träffa dig i helgen. vi tycker alltid det är lika roligt när ni kommer upp.

Men nu är det dax att fylla på i bloggen igen ;)



Puss

2009-02-05 @ 21:11:00
URL: http://klatuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0