- Regn -

ÄNTLIGEN! Regn istället för snö, är det inte underbart! Jag har väntat så länge på det här nu. Jag vet, det låter helt sanslöst men så är det ju faktiskt jag som säger det också. Överseende tack.
Men allvarligt så blev jag faktiskt lycklig när jag kom ut och det regnade lite smått ute, kände lukten av regn ute. Det gav mig lyckorus. Sen så ligger Albin här och luktar blöt-hund vilket kanske inte är lika roligt, men det är smällar man får ta.

Jag vet att det var längesen jag skrev, men jag antar att ni vant er vid det vid det här laget.
Anyway, i onsdags var jag ute med några från skolan, även lärare (måste tilläggas) och gaash så roligt det var. Helt otroligt, men det blev sent. Somnade alldeles för sent med tanke på att jag skulle iväg till universitetet och lyssna på föreläsningar hela dagen. Men det gick bra som tur var. Hände lite roliga saker just pga att vi var så himla trötta allihopa, skrattattack och sinnesförvirring skulle man kunna säga.
Fredagen tillbringade jag hemma med syster och mammsen och hade mys kväll, syster och mamma med en box rödvin och jag med en flaska vittvin, min flaska lyckades jag tömma alldels själv, duktig flicka. Hade det varit rött vin så hade väl pappa blivit stolt ;p
Lördagen spenderades hela dagen med syster, först var det shopping och sedan utgång. Eftersom Johanna inte varit på medusa förrut så täntke jag att det var faktiskt på tiden nu. Så vi drog dit och hade en underbar kväll. Riktigt roligt var det, we know how to have fun! :D

Jag har kommit fram till att jag ska ta mig mer tid till att bara stanna till och njuta av små ögonblick man har varje dag i vardagen utan att egentligen lägga någon stor eftertanke och uppskattning till det. Som idag tex med regnet, istället för att gå och tjura över att det regnar, varför inte bara njuta. Som en klok dam sa till min syster "man är vacker i blött hår" positiva tankar, och det gillar ju jag. Såg även en äldre man inne i Vällingby för någon dag sen som stod alldeles still och bara tittade upp på någonting, det såg så härligt ut på något sätt, att för någon sekund bara vara.

imorgon blir en härlig dag, det har jag bestämt! Först är det skolan, förövrigt så är det sista dagen innan lovet! WOHO! Gash tiden går alldeles för snabbt. hursom, efter skolan så ska jag hem till mormor och äta lite mat och sen ska vi iväg på dramaten och gå på teater. Jag syster mamma och mormor, ska bli riktigt mysigt faktiskt. Muntra fruarna i Winsdor blir det. Eftersom vi får gratis biljetter på skolan så täntke jag att det kunde vara skoj att vi kunde gå allihopa, mormor har ju faktiskt ställt upp så mycket för mig med att ta hand om Albin och sådär, hon är värd att få komma iväg och göra någonting roligt tycker jag. Anyway så ska det bli roligt:) Jag återkommer om hur det var senare.

XOXO

"talking smooth and play by the rules like a lady"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0