- Helt utan ork och vilja -

Bara massa måsten hit och dit, jag orkar inte. Kan inte allt som man nu "måste" göra vara super roligt? Jag menar, inte fan tycker jag det är speciellt roligt att sitta och göra läxan eller, nejnejnej, absolut inte. Men tänk så härligt det skulle vara om man bara tyckte allting var jätteroligt och man kunde slippa få känna alla dessa måsten. Jag tror allt vore mycket bättre då. Jag är ju lite dumstridig kanske, men har jag någonting jag "måste" göra så skjuter jag gärna upp det för sakens skull. Det behöver inte ens handla om någonting som är jobbigt eller tråkigt att göra, utan det är just på grund av att man MÅSTE göra det. Something´s wrong. MEN, jag tror inte jag är den enda som fungerar på detta viset, och det gör mig lite lättare till mods i alla fall.

Idag har varit en relativt lugn dag. Har haft lektion med våran döv-blinda lärare på skolan, alltid lika roligt. Göran är tammefan helmysig och störtskön! Svenska lektionen med grammatik skulle jag vilja påstå var mindre rolig men även där har vi ett måste, för grammatik måste man kunna. Någon mer än jag som ser en röd tråd här? Jag tror minsan att det är dags för mig att sluta tänka på allting som ett måste. Kan hända att det blir så mycket bättre då. Det är åtminstone värt ett försök. Som sagt, positiva tankar!
Efter skolan gick jag runt i vällingby centrum och tittade runt efter lite kläder som jag skulle behöva till Spanien resan, INTE långt kvar nu. Närmare bestämt 24 dagar. Hittade lite smått och gott, får se vad jag ska köpa, har inte riktigt bestämt mig ännu. Hade hittat en kjol som jag skulle köpa men nu så var den ju självkart slut. Så typiskt. Men ska inte vänta, man ska köpa på en gång! Lätt tänker ni, men icke säger jag er då. Jag lider nämligen av väldigt stor beslutsångest, ingenting är ett lätt val när man heter Carolina Lindberg inte.
Well, hursom. Efter jag hade gått runt och tittat lite så traskade jag hem till min Elvirus Emparus där hon och Pernilla väntade.Vi tog oss i kragen och satte igång och pluggade lite. Men vi hann även med att gosa med hennes nya kanin, äta gurka morötter och dipp, och som efterrätt på det blev det glass. Awesome.

            
         Glada flickor                            Elviras glass                        min glass

  
Det tar sig, även jag börjar få lite färg nu :)

XOXO

"Like saints we act, we're dogs and that's a fact"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0