- Touch and go -

Har hittat en ny låt som går på repeat, touch and go - swingfly, vi svenskar kan det här med musik ändå!
Förövrigt så har/är det en väldigt tråkig dag. Jag har fått spendera pengar på det mest tråkigaste sättet ever, nämligen allergimedicin. 600:- gick det på, kirrade inte specielt fint i kassan det eller ska jag ta å berätta för er.
Man skulle ju kunna tro att eftersom att jag började vid 16 idag så skulle jag haft tid att vara ute i det fina vädret, men ICKE. Istället har jag suttit på vårdcentralen i närmare tre timmar och väntat. När det väl var min tur så var vi färdiga på mindre än 5 minuter. KUL

Alldeles nyss bokade jag biljett hem till Bollnäs vilket känns alldeles rätt. Jag längtar hem nu, saknar pappa och resten av måldagänget. Jag ska minsann ut och rida varje dag, sen funderar jag på att tvinga till mig grillat varje dag också, det vore ju inte helt fel. Jag måste få min dos av Svenska grillkvällar innan jag åker till Spanien, SÅDÄSÅ!
Har funderat på att stanna kvar tills på måndag, det är ju faktiskt röddag så jag börjat ju inte skolan igen förens på Tisdag. Så rätt.

Helgen har varit händelserik, i fredag så var jag ut och tog en (flera?) öl, började inne på medis och gick sedan vidare till ett galet skönt irländskt ställe. Afterski känslan infann sig så fort man steg innanför dörren. Det fanns även ett liveband inklämt på den lilla ytan och allsången var ett faktum. Jag gillade stället grymt mycket, det var mysigt. Awesome kväll med andra ord.
Lördagen var det ju fest för Tessiluringen min, vi hade planerat in massa uppgifter som folket skulle göra under kvällen, vissa skötte sig andra inte :) Det var även tänkt att vi skulle ha partyhattar på oss, jag fick uppgiften att köpa dem vilket jag också gjorde, men på bussen på väg till sumpan så glömde jag dom! Typiskt mig. Vi började i sumpan och tog en öl fortsatte sedan i bussen på väg till Enköping. blev ett stopp i Bålsta där vi gick in på något ställe, där stod det en bricka med shots som väntade på oss, efter shoten så var vi på väg i bilen igen. Väl framme i Enköping gick vi in på Joar, fick gå in i en avstängd avdelsning avsett endast för oss. Där inne blev vi välkomnade med varsin drink och vid sofforna stod det en flaska champange. Det var en mycket mycket lyckad kväll (förrutom min fläskläpp som jag fick precis innan vi skulle åka hem)

Eftersom jag var dålig och glömt bort att jag inte hade några batteri på kameran så blev det inga bilder denna gång. Tyvärr!

XOXO

"Because she´s hot hot, chilli chilli bang bang"

Kommentarer
Postat av: Helén

Mä! Har du varit i mina gamla hemtrakter Bålsta... undrar vad det var för ställe ni hamnade på då ;))

Fanns det grogg-haggor (av naturliga orsaker numera kallade "Bifrostare") så var det väl i centrum på... ja just det... Bifrost.... men det får vi hoppas att ni slapp då.... bättre gå på Rickard´s i stället.

Rickard´s krubb och nubb eller krubb och stubb som Marie "Arparn" Andersson bruka säga... he he he

2009-04-07 @ 21:30:12
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0